söndag 20 november 2011

Nedräkningen pågår


Nu släpper jag hösten och siktar mot advent och jul. Idag gick jag och pojkarna ut i skogen och plockade av alla skatter man kan hitta där. Jag gjorde som Sofia med underbart mysiga bloggen Hildas hem och tog in några kvistar granris. För att inte få för mycket julkänsla på en gång satte jag dem i en blåvit kruka. Jag försöker alltid smyga igång julen och ökar vid varje advent, för ett slutgiltigt crescendo på julafton.

Brukar du också smyga igång julen eller satsar du allt på ett kort?


5 kommentarer:

  1. Jag har börjat ute idag men inget inne. Jag håller lite på traditionen och fixar det mesta i huset till lördag...
    Så fint ris du har, kanske har du haft lika fint skogsväder som jag idag?!

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också smygit in julen här i huset! Tyvärr är det dåligt med granar här på ön men murgröna och mossa gör sitt! Tänk så mycket fin man kan hitta i naturen!

    Kul att ha hittat till din fina blogg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag smyger nog också igång den lite, men mest för att jag brukar komma på mer pynt efter hand som dagarna går.
    Ha det fint!
    Ullis

    SvaraRadera
  4. Härligt uttryck att smyga igång julen. Trott det eller ej, men jag tar dekorationerna lite pö om pö. Inte den som säger att NU pyntar vi och så är allt på plats utan vill känna av vad som blir bra för iår.
    Gissar att ditt gransris doftar magiskt gott! Än så länge har jag bara satt lökar till amaryllis, hyacinter och tazetter.

    SvaraRadera
  5. Så vackert i sin enkelhet!!! Snygg blå kruka. Och alldeles lagom juligt!! Jag kör advent från nästa fredag, dvs stjärnor,stakar, grankvistar, enris och tallkvistar nästan överallt och så lägger jag till granen och två tomtar ngn dag innan jul! =)Mer julpyntar jag inte. Visst är det bra att kunna få så mycket gratis från skogen, som är vackrare än alla sk julgrupper i världen! mari på nordingården

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...